perjantai 8. elokuuta 2014

Radalle.com - Motopark 18-20/06/2014

Tere,

Ja sitten Motoparkkiin.

PE 18/07
Starttasin mun yhdistelmän Motoparkkia kohti perjantai aamusta, jotta pääsi hiukka treenivetoja vetämään.
Paikalla olin aamupäivästä. En ollut muuten muistanutkaan kuinka lähellä tämä Motoparkki onkaan. Ahvenisto on ns. "kotirata", onhan sinne matkaa vain vaivaiset parisen tuntia. Tuonne Virtaalle taas matkasi hiukka reilu kaksi tuntia, joten aika samoissa mennään.
Odotin kyllä Motoparkin ajoja aika lailla, koska viime vuonna mulla oli ihan huippu päivä radalla Hondan kanssa.

Perjantaina saapuessani paikalle purkasin Pentin traikusta ja aloin suunnitella ajoja. Noh.
Hommahan ei sitten ollutkaan niin simppeli, koska siellä oli 95dB päivä. Ei siinä muuta, kyllä toi auto sen rajoissa on, mutta kyllä se ajo on aika reunalla menoa.
Jossain vaiheessa päivää ajattelin, että on se riski otettava ja päätin ajella sitten hissukseen niillä kohdin missä mittareita oli.

Päivän aikana istuin myös Rajalan Villen samankaltaisessa bemarissa ja oli kyllä siistiä! Koska meidän autot on hyvin samankaltaisia, niin ymmärtää vähän lisää siitä omastakin vempeleestä mihin se voi kyetä. Tälläset asiat auttaa omassa kehityksessä kyllä paljon!

Jossain vaiheessa kyytiin hyppäsi Maunulan Marko, joka sitten neuvoi ja veresti mun muistoja ajolinjoista Motoparkissa. Ja hitto se kyllä auttoi! Silloin vasta ymmärsin, etä mitä on ajaa takavetoa. Voin sanoa ihan suoraan, että koko kauden oon ajanu sitä kuin etuvetoa ja nyt aloin päästä jyvälle siitä takavedosta! Ihan mahtava fiilis! Oli ihan mieletöntä tajuta kuinka sillä takavedolla voi seivata monia tilanteita ja kääntää autoa! 
Tiedän, että jengi nauraa nyt varmaan partaansa kun lukee tätä, mutta henkilökohtaisesti tää oli mulle todella iso juttu. Kuitenkin ensimmäinen takavetoinen jota ajelen ja en ole oikein uskaltanut/ osannut/ tiennyt koko alku kautena miten tota oikeasti ajetaan. Toki vielä on matkaa siihen miten tuolla Penalla pääsee, mutta hitto vie, mähän pääsen sinne limiteille! Eli varokaa vaan, kyllä täältä noustaan ;)

Mulla siis jeesasi todella paljon se, että siinä vieressä joku käski muutaman kierroksen ajan millon roikutaan kaasulla ja milloin jarrulla. Nyt mulla onkin salainen kikka yksin ajaessa miten saan pidettyä jossain tilanteissa pään kylmänä ja uskaltamaan ajamaan oikeasti tuolla Pentillä kunnolla :P
Happy!

Mutta tosiaan, reenit meni hyvin. Paitsi kun vähän innostuu niin unohdin vähän ne desibeli rajat... Ja en tiennyt, että siellä alamutkissa oli myös mittari josta onnistuin sitten tekemään ylityksen. No jätin homman sitten sikseen, koska minähän en halunnut olla se joka vetää koko radan kiinni! Eikä siinä kauaa mennyt kun joku otti kolmannen ylityksen ja se touhu loppui sitten siihen.

Mutta erittäin hyvä reenipäivä! Hyvillä fiiliksillä hengailin loppupäivän muiden TA kuskien teltoissa ja odottelin oman majoituksen saapumista mestoille.

Ainiin! Sain myös ajaa mönkkärillä! Ihan sairaan siistiä! 

Jossain vaiheessa myöhäistä iltaa saapui APHn bussi varikolle ja alkoi varikon pystytys. Siihen kuluikin sitten aikaa sen verran, että missattiin festarimeiningit siltä illalta.

Muutama ötökkä liftannut taas kyytiin mukaan.

Syrän.

APH!

LA 19/07
Heräsin aamulla ja siitä melkeen heti ohjaajakokoukseen. Siellä taas päivän aikataulua ja mitä tehdään. Hassua, mutta en oikein muista lauantaista paljon mitään. Saattaa hyvinkin johtua siitä, että nyt ensimmäisen kerran oli kunnon kilpailu-fiilis päällä. Aika ennen radalla menoa + sieltä tultaessa oli hetken aikaa ihan omissa sfääreissään ja funtsi juttuja. Ja jännitti niiiiiin paljon!!

Ajoista muistan sen verran, että sain aika hyvin kurottua aikaa kiinni muihin luokan kuskeihin ja olin siitä kyllä tosi tyytyväinen. 

Vaikka oma lauantai menikin hyvin, niin APH Racing Drift Teamin Sebulla ja Kyllikillä ei kaikki mennyt ihan nappiin... Kyllikistä hajosi turbo. Tämä tarkoitti sitä, että Navara starttasi kyydissään allekirjoittanut ja Ode. Meijän tiimi lähti ajelemaan siis kohti Lappeenrantaa hakemaan Sebulle uutta turboa.

Oltiin takaisin Motoparkissa joskus puolen yön paikkeilla ja siitä pojat alkoi kasata uutta setuppia kasaan. Kun kaikki oli ok, niin päätettiin lähteä vielä käymään festari alueella. Jep. Oltiin siellä puoli kahdelta yöllä, eli mun saldo festari elämästä oli melkein pyöreä nolla. Mut se ei kyllä haitannut. Mulla oli taas hyvä päivä ja pystyin käymään nukkumaan hymyssä suin omista ajoista!

Ready to race!


Likainen perä.




SU 20/07
Heräsin siihen, että Sebu soitti ja käski mun tulla heti ohjaajakokoukseen koska Krissellä oli mulle asiaa. Olin ihan unenpöpperössä sinne potkuteltuani, enkä tajunnut oikeastaan yhtään mitään. 
Huomasin sitten siinä lupautuvani sihteeriksi driftingin SM sarjan tuomareille kirjaamaan heidän kommenttejaan kuskeille. 

Sunnuntai meni siis aika pitkälle seistessä Roihiksen Marikan kanssa siellä tuomareiden vieressä ja rustaamassa heidän kommentteja ylös. Loppupeleissä vaikka siinä koko päivä menikin, niin oon aika tyytyväinen touhuun! Sain tutustua Marikaan, nähdä drifting kisat ihan pelipaikoilta ja sihteeröinnistä poiki vähän enemmänkin sitten driftingin osalta omaan elämään... Laukkasen Teppo nimittäin pyysi, että voisin alkaa tuomaroimaan drifting kisoja. Aluksi olin aika skeptinen. Tiesin, että homma on aika, noh, ei niin kiitollista puuhaa, mutta pienten tuumailujen jälkeen aloin lämmetä ajatukselle.
Ja niinhän tässä nyt pääsi käymään, että viime viikonloppuna nousin nosturilla korkeuksiin sitten Suolenkin drifting kisoissa ja tuomaroin ajolinjoja Street ja Prostreet luokissa. Aivan mahtavaa! 

Mä olen todella kiitollinen kaikille uusilla ja vanhoille tyypeille, jotka taas on astunut mun elämään näiden nelipyöräisten myötä! Olo on aika Hannu Hanhimainen <3

Tää on omistettu teille kaikille! Love!






// Kiittäen ja kumartaen, Taru Mickos

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti